לקבלת טיפים "לזוגיות מתגמלת" חינם, הירשם
* שם
  טלפון
* דוא"ל
  הערות
*קוד אבטחה
 

פענוח כתב יד

מהי גרפולוגיה או פענוח כתב יד

ראשית יש להבהיר מהי גרפולוגיה או תורת פענוח כתב יד, שכן הטעות הנפוצה היא לחשוב כי גרפולוגיה הינה תורת הכתב, בעוד שלמעשה זהו כתב המוח. כשאנו כותבים או מציירים, ידנו מקבלת פקודה מהמוח וכך מתבצעת פעולת הכתיבה או הציור. מכאן נולדה התורה, המאפשרת ללמוד על אדם דרך כתב ידו או ציוריו. 

 

סגולותיו של פענוח כתב יד

פענוח כתב יד בעזרת כתבי יד וציורים הינו אחד הכלים המהירים והמדויקים לאבחון אישיותו הבסיסית של אדם על כל מרכיביה, וכן לאבחון המצב בו הוא נתון והשפעתו עליו. בעזרת כתבי יד וציורים אני יכולה לאבחן אצל המאובחן/המטופל: מה הם דפוסי התנהגותו ומאפייני אישיותו, מה הם הכוחות והמשאבים הגלומים בו, מה חוסם אותו ומה מניע אותו, איזה מטען של אינטליגנציה רגשית ושכלית הוא נושא, מה הם מאפייני מערכות היחסים שהוא מנהל עם קרובי משפחתו, חבריו ועוד. כך למשל, יש משמעות רבה לאבחון יחסי אדם עם הוריו: מהי משמעות דמויות האב והאם בחייו, מה אופי היחסים שלו ורמת ההתקשרות עם כל אחד מהם, וכיצד הדבר משפיע על ההתקשרות החברתית שלו כיום, עד כמה הוא מעריך אותם ועוד.
כשאני מאבחנת באמצעות ציורי מבוגרים וילדים, אני מזהה פחדים ורגשות שונים, רצונות וחלומות, וכן את תפיסת העצמי של הילד במעגלי חייו המשפחתיים והחברתיים.
כתבי יד וציורים אינם יכולים להעמיד פנים, ולכן הם מציגים את האדם כפי שהוא. פענוח כתב יד מאפשר לי לבצע ′קיצור דרך′ לזיהוי של האדם והקשיים עימם עליו להתמודד, כך שניתן לעבור מהר יותר לעבודה יעילה ואפקטיבית על תהליכי שינוי.
 

פענוח כתב יד וזוגיות

התאמה זוגית הינה סוגיה משמעותית בעידן הנוכחי. בעזרת פענוח כתב יד ניתן לאבחן התאמה בין זוגות. אני בוחנת את כתבי היד של שני בני הזוג ומתייחסת למספר תכונות, תוך חלוקה לשתי קבוצות :
·         תכונות שרצוי שתהיינה ברמה שווה או דומה אצל שני בני הזוג, כגון: אינטליגנציה, רמה אישית, תקשורת, צרכים מיניים, רגש וכדומה.
 
·         תכונות משלימות זו את זו כגון: עקשנות - ותרנות, שתלטנות – כניעות וכו′, שאם אחת מהן נמצאת אצל שני בני הזוג, הדבר עלול לגרום לקונפליקטים עם מבוי סתום.
 
לדוגמה, באבחון גרפולוגי על פי כתב היד ניתן להבחין בשני סוגי אישיות עיקריים: אדם מוחצן שמפגין את רגשותיו, לעומת אדם מופנם שאינו מראה את רגשותיו. אם האדם שנהנה להיות אהוב ומעוניין שיפגינו זאת כלפיו, לא יזכה ליחס כזה מבן/בת הזוג, אזי מערכת היחסים לא תחזיק מעמד.
 
 
עיצוב ובניה שטיבל.קום