לקבלת טיפים "לזוגיות מתגמלת" חינם, הירשם
* שם
  טלפון
* דוא"ל
  הערות
*קוד אבטחה
 

מה צריך לדעת לפני שמגיעים אל טיפול זוגי דתי

טיפול זוגי דתי

 

אם אתם זוג דתי או חרדי ונמצאים בעיצומו של משבר בזוגיות, חשוב שתדעו שיש דרכים לפתור את הבעיות ולהתמודד עם הקשיים, ואחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא פנייה אל טיפול זוגי דתי

מוטיבציה לטיפול

 

במידה וקיימת הסכמה מצידם של שני בני הזוג, אז המצב טוב, מחפשים ייעוץ זוגי לדתיים ומוצאים. המצב מסתבך כאשר רק אחד מבני הזוג מגלה עניין ביישוב הבעיות, מה עושים כדי לשכנע את בן הזוג שמסרב לפנות אל טיפול זוגי דתי, ובכן יש כמה דרכים לשכנוע:
טיפול יחידני - להתחיל טיפול יחידני במטרה לשמש דוגמה לבן הזוג השני וליצור אווירה בבית שטיפול וקבלת עזרה הם דרך לגיטימית ליישוב קונפליקטים וקשיים.
עדויות – אין כמו המלצות ועדויות של בני זוג שנמצאים במהלך ייעוץ זוגי לדתיים או סיימו טיפול שכזה בהצלחה. אם אתם יכולים לאתר זוגות שטיפול עזר להם ולקבל מהם רשמים, המלצות ועדויות – זה בהחלט יכול לעזור לקידום המוטיבציה לטיפול.
ספרים, כתבי עת וספרות מקצועית – עוד דרך ליצור מוטיבציה ואווירה חיובית לטיפול היא ספרים ומאמרים שמדברים על מצבי משבר בזוגיות וטיפול בהם. אפשר לשים את ספרים בחדר השינה או בסלון ולקוות שבן הזוג יעיין בהם, יראה בעיות דומות לשלו, יזדהה עימן ויבין שיש טעם לפנות אל טיפול זוגי דתי.
 

תנאים מקדימים נוספים להצלחתו של טיפול זוגי

 

אין ספק שמוטיבציה של שני בני הזוג היא אחד התנאים החשובים ביותר להצלחתו של טיפול זוגי, אולם יש עוד כמה תנאים נוספים שמשפיעים אף הם, ביניהם ניתן למנות:
רצון אמיתי ליישב את הקונפליקטים
פתיחות 
יכולת לתקשר אחד עם השני
יכולת להקשיב ולהכיר בצרכים של בן או בת הזוג
מוטיבציה לשמר את הזוגיות והנישואין
יכולת אנליטית – לנתח מצבים ורגשות
התמדה ונחישות
ולא פחות חשוב: מציאת מטפל מתאים.
 
כפי שניתן לראות יש לא מעט תנאים שצריכים להתקיים על מנת שטיפול זוגי יצלח, וגם אם אין את כל התנאים ניתן לייצר אותם. התנאי החשוב ביותר הוא הרצון לקבל עזרה והמוטיבציה לשנות ולגשר על הבעיות.
 
 
עיצוב ובניה שטיבל.קום