לקבלת טיפים "לזוגיות מתגמלת" חינם, הירשם
* שם
  טלפון
* דוא"ל
  הערות
*קוד אבטחה
 

ייעוץ זוגי לדתיים

ייעוץ זוגי לדתיים

 

אנשים רבים, בעיקר חילוניים, שבויים בהנחה כי הציבור הדתי  חרדי סובל מפחות בעיות בזוגיות, וכי בני זוג מהמגזר הדתי חרדי לא צריכים ייעוץ זוגי לדתיים. ההנחה הזו אינה מדויקת והיא ככל הנראה מבוססת על העובדה הנכונה, שיש פחות גירושים במגזרים האלו מאשר בקרב החילוניים.
 
המציאות בשטח היא שונה. בני זוג, ואין זה משנה אם הם חילוניים, דתיים או מגיעים מאלסקה הרחוקה צפויים לעבור משברים, קשיים, אתגרים וכן עליות וירידות במהלך חיי הנישואים. זו עובדה מוכחת. ובשנים האחרונות אנו עדים לעלייה חדה במספר בני הזוג שפונים לחפש טיפול זוגי דתי. זה קורה בגלל שהחברה הדתית והחרדית משתנה, זה משתנה עקב שינויים בתפיסה וגם עקב המציאות.
זוגות דתיים מתגרשים פחות וקנאים יותר לשלום הבית ולשלום הזוגיות ומעדיפים באופן כמעט גורף שלא להתגרש, ופעמים רבות דווקא עובדה זו היא שמביאה אותם לחפש ייעוץ זוגי לדתיים. הרצון לשפר את היחסים ולהימנע מגירושין הוא ה"דרייב" המניע.
 

למה דווקא טיפול זוגי דתי?

 

אם אתם בני זוג שעומד בפני השאלה באיזה סוג של טיפול או ייעוץ לבחור ואתם דתיים או חרדיים, אז בוודאי שאלתם את עצמכם איזה סוג טיפול מתאים ביותר עבורכם - טיפול זוגי או ייעוץ זוגי לדתיים?! הנקודות הבאות יוכלו בוודאי לעזור לכם להחליט:
 
שפה שונה – המציאות היא כזו שמגזרים שונים באוכלוסייה, בכל אוכלוסיה, מדברים שפה שונה. נכון כולנו מדברים בשפה העברית אבל לכל מגזר יש את מטבעות הלשון שלו, צורת ביטוי שונה, ביטויים שונים וייחודיים, וכדאי מאוד  לבחור טיפול זוגי דתי שבו השפה שמדוברת מובנת לכולם מבני הזוג ועד המטפל/ת.
 
מסורת, תרבות ורקע שונה – מגזרים שונים נבדלים גם במסורת, בתרבות וברקע. וכל אלו מהווים בסיס לתקשורת וחיי היומיום. חשוב שהמטפל יבין את הרקע, המניעים, המוטיבציות, המסורת ואת ההרגלים של בני הזוג ויגיע מאותה המסורת, שוב כדי שיוכל להוות מרחב מכיל ומבין עבור בני הזוג.
 
מטרות שונות  – כפי שאמרנו, זוגות חילוניים מתגרשים בקלות רבה יותר מזוגות דתיים או זוגות חרדיים. בעוד זוגות דתיים יעבדו קשה יותר על מנת לשמור על שלמות הזוגיות ושמירת הנישואין ולהימנע עד כמה שניתן לגירושים, עבור זוגות חילוניים היעדים לא תמיד ברורים – המשך הנישואין או גירושין.
 
 
עיצוב ובניה שטיבל.קום