לקבלת טיפים "לזוגיות מתגמלת" חינם, הירשם
* שם
  טלפון
* דוא"ל
  הערות
*קוד אבטחה
 

מתי כדאי לפנות אל טיפול זוגי דתי?

מתי כדאי לפנות אל טיפול זוגי דתי

 

אם אתם מתלבטים ומתחבטים בשאלה מהו הזמן הנכון לפנות אל טיפול זוגי דתי, אז הכתבה הזו היא עבורכם. ננסה לעמוד על הסיבות העיקריות שבעטיין אנשים פונים לטיפול בכלל ולטיפול זוגי בפרט. חשוב שתדעו שאתם לא לבד, ושאלה זו מטרידה רבים.

הזמן הנכון לפנות אל ייעוץ זוגי לדתיים

 

יהיה זה נכון לומר שאנשים שונים זה מזה באופיים, במזגם, בדעותיהם, בהתנהגות שלהם ובעמדותיהם, אך כמה שאנחנו בני האדם שונים זה מזה, יש בנו הרבה מן המשותף. לכן, לא אחטא למטרה אם אנסה לאפיין את הבעיות שמביאות את רוב בני הזוג בעולם לחפש טיפול זוגי דתי.
 
משבר ספציפי – אובדן אדם יקר, שכול, ילדם שעוזבים את הקן, הגירה, מעברי דירה, שינויים בקריירה, מחלה, יציאה לגמלאות – כל אלו הם דברים שעוברים על רובנו, אולם לא אצל כולם הם הופכים למשבר בזוגיות. כאשר עולה ממצבים שכאלו משבר המשפיע גם על הזוגיות, יש טעם לפנות אל ייעוץ זוגי לדתיים.
 
בעיות בתקשורת – מערכת יחסים, כל מערכת יחסים, היא ברית בין שני אנשים, מעין טנגו. וכאשר יש יותר מאדם אחד, יש גם יותר רצונות, יותר דעות והרבה פחות הסכמות. החכמה במערכות יחסים היא להשאיר ערוצי תקשורת פתוחים, להקשיב, לדבר, להגיב, לעזור, לנחם – ואלו הופכים לבעייתיים כאשר השגרה והמרוץ היומיומי מכבידים. בעיות בתקשורת בין גברים לבין נשים, הן לא דבר חדש, ופעמים רבות הן הבסיס לבעיות שמביאות בני זוג לחפש ייעוץ זוגי לדתיים.
 
איום הגירושין – לעיתים דווקא כשכלים כל הקיצים ואיום הגירושין מרחף באוויר, פונים בני הזוג אל טיפול זוגי דתי. זה יכול לנבוע משלל סיבות: בעיות בתקשורת, אובדן האהבה, ילדים ש"עושים בעיות" וכו'. אבל הרבה מאוד זוגות מגיעים לטיפול או לייעוץ רק כשאיום הגירושין עומד על הפרק.
 
אם כן, נראה כי יש הרבה מאוד סיבות לפניית זוגות לטיפול זוגי דתי. המלצה שלי, לא להמתין לרגע האחרון, כי אם להגיע אל ייעוץ זוגי לדתיים כבר ברגעי המשבר הראשונים. וזאת מאחר שככל שהזמן עובר הכעס, המרירות, הבדידות או תחושות האשמה רק גדלים, אם לא מטפלים בהם מיד ועוקרים אותם מן השורש, בעודם בעוצמה חלשה.
 
 
עיצוב ובניה שטיבל.קום